Coke Live Festival 2013
- Data:
- 28 maja 2013, 20:10
- Ocena:
Na scenach Coke Live Music Festival gościły najznakomitsze gwiazdy obydwu gatunków muzyki. To jedyne wydarzenie, na którym można było zobaczyć razem Rihannę i Lily Allen, Missy Elliot i Kaiser Chiefs, The Killers obok 50 Centa czy Muse, dzielących scenę z The Chemical Brothers.
Tegoroczny Coke Live Music Festival odbędzie się 9 i 10 sierpnia 2013! Ogłoszonymi gwiazdami są Florence and the Machine oraz Franz Ferdinand! Do składu dołączają także Biffy Clyro, Wu-Tang Clan, Katy B, Brodka i Regina Spektor. Więcej artystów wkrótce!
Szaleństwo muzyczne w środku lata na najwyższym światowym poziomie, największe gwiazdy, na których występy na żywo czekają fani. W zeszłym roku, festiwal zmienił swoją formułę: koncertom na terenie festiwalowym towarzyszył kameralny koncert (The Killers Warm - Up Show w teatrze Łaźnia Nowa) i imprezy w przestrzeni miejskiej Krakowa w oficjalnym festiwalowym klubie Pauza. Oprócz tego, na festiwalu były obecne dotychczasowe elementy, jak Coke Clinic – wyjątkowa strefa relaksu, strefa sportowa, oraz nowe, jak niezwykle popularne Silent Disco. W 2011 r., Coke Live został ponownie nominowany do nagrody European Festival Awards w kategorii „Najlepszy Średni Festiwal”. Od pierwszej edycji gościli na nim m.in. The Killers, Placebo, The Roots (2012), Kanye West, Interpol, Editors, Muse, 30 Seconds To Mars, The Killers, James, Jay-Z, Rihanna i wielu innych.
BIFFY CLYRO
Istniejąca od 1995 roku formacja Biffy Clyro to doskonały przykład grupy, która wytrwale wypracowywała swoją pozycję na scenie muzycznej, z płyty na płytę, z koncertu na koncert, budując coraz liczniejszą grupę fanów. Z sześcioma albumami na koncie, w tym wydanym w styczniu „Opposites” – debiut na szczycie listy najchętniej kupowanych płyt w Wielkiej Brytanii, oraz statusem headlinera na kilku europejskich festiwalach, Biffy Clyro jawią się jako jedna z najważniejszych brytyjskich grup rockowych 2013 roku.
Powstali osiemnaście lat temu w szkockim Kilmanrock. Brytyjski standard – piętnastolatkowie z rockowymi ambicjami, małe kluby z niewielką publicznością na koncertach i konsekwencja w dążeniu do zarejestrowania materiału. Potrzeba było pięciu lat, ale cierpliwość została nagrodzona. Zaczęło się od wydania EPki „thekidswhopoptodaywillrocktomorrow”, następnie był koncert na największym szkockim festiwalu – T in The Park i wreszcie podpisanie kontraktu z wytwórnią Beggar’s Banquet. To pod tym szyldem wydali swoje trzy pierwsze płyty: „Blackned Sky”, „The Vertigo of Bliss” i „Infinity Land”. Wszystkie utrzymane w podobnym tonie, surowe, czerpiące w równym stopniu z hardcore’u jak i rocka eksperymentalnego. Kompozycje uciekające łatwym klasyfikacjom, połamane tempa i mocne brzmienie przyniosły grupie spory sukces w alternatywnym środowisku.
Każdy występ tego zespołu mogłyby wypełnić właściwie same przeboje. Po trzech płytach, publiczność ma tyle koncertowych faworytów, że Franz Ferdinand nie musieliby nagrywać już kolejnego albumu. Ale ten pojawi się już wkrótce, a w sierpniu usłyszymy go na żywo, bo Franz Ferdinand właśnie zostali headlinerami Coke Live Music Festival!
Od dwóch lat zespół nagrywa czwarty album, nie narzucając sobie żadnych terminów, nie zdradzając, tajemnic dotyczących brzmienia i pomysłów na oczekiwane wydawnictwo. Próbkę nowego materiału dostajemy już od połowy ubiegłego roku, kiedy to zespół zagrał na kilku letnich festiwalach. W sumie podczas różnych występów Franz Ferdinand zaprezentowali 10 zupełnie nowych kompozycji – ostatnie dwie w marcu w rodzinnym Glasgow. Warto dodać, że działalność muzyków Franz Ferdinand nie ogranicza się wyłącznie do zespołu. Wokalista i gitarzysta Alex Kapranos prowadzi rubrykę gastronomiczną w jednej z codziennych gazet oraz okazjonalnie produkuje płyty i nagrania dla innych wykonawców (The Cribs, Edwyn Collins). Perkusista Paul Thomson wydał płytę z zespołem Correcto, gitarzysta i klawiszowiec Nick McCarthy z Box Codax, a basista Rob Hardy rysuje komiksy.
Klasyczne wykształcenie muzyczne w okresie nastoletniego buntu wsparte fascynacją mniej akademickimi gatunkami muzycznymi - hip hopem, rockiem i punkiem. Oto jednozdaniowa historia muzyczna Reginy Spektor, wokalistki i multi-instrumentalistki z sześcioma studyjnymi albumami na koncie. Ten najnowszy to wydany dokładnie rok temu "What We Saw from the Cheap Seats", będący swoistą lekcją historii dla fanów artystki bowiem przeważająca część płyty to nagrania studyjne pierwszych piosenek Reginy, wykonywanych na żywo w początkach jej muzycznej kariery, kiedy młoda imigrantka z Rosji (wyemigrowała wraz z rodziną w 1989 roku) zaczęła karierę w światku nowojorskiej alternatywy. Przełomem był wydany w 2004 roku „Soviet Kitsch”, wyprodukowany przez Gordona Raphale’a, człowieka, który stał za brzmieniem debiutanckiej płyty The Strokes. Zresztą Spektor wielokrotnie koncertowała u ich boku, a nawet nagrała z zespołem wspólny utwór – „Modern Girls & Old Fashion Men”. “Soviet Kitsch” został uznany przez NME za jeden ze 100 najlepszych albumów dekady, a jego następca, “Begin To Hope”, pokrył się złotem, sprzedając się w samych Stanach Zjednoczonych w ponad 500 tysiącach egzemplarzy.
KATY B
Tydzień po premierze singla „What Love Is Made Of” zapowiadającego nowy album Katy B, młoda londyńska wokalistka dołącza do składu Coke Live Music Festival. „What Love Is Made Of” jest kontynuacją muzycznych wątków podjętych na EPce „Danger”, gdzie Katy B w każdym nagraniu towarzyszył inny producent: Diplo, Geenues, Jacques Green i DJ Zinc. Cztero-utworowe wydawnictwo „Danger” stało się pomostem między dubstepowymi wątkami podjętymi na debiutanckim albumie „On A Mission”, a zdecydowanym krokiem w stronę house’u i synth-popu. Nowe muzyczne kierunki autorki przeboju „Perfect Stranger” są świetnie odbierane przez muzyczną prasę i blogosferę po obu stronach Atlantyku. Już przy okazji debiutu i współpracy z triem Magnetic Man, Katy była komplementowana przez prestiżowy portal Pitchfork, który nieczęsto poświęca miejsce brytyjskim wokalistkom, zwłaszcza tym klubowym. Nadchodząca, druga studyjna płyta Katy B może być zaskoczeniem dla fanów przyzwyczajonych do artystki z czasów kiedy była królową brzmienia kojarzonego ze środowiskiem Rinse Fm, ale jednocześnie oczekiwanie na jej nową muzykę, sprawia, że jesteśmy niezwykle podekscytowani. Podobnie, jak informacją o jej koncercie na Coke Live Music Festival 2013.
BRODKA
W ciągu ostatniej dekady, żaden polski wykonawca nie wykonał tak radykalnego zwrotu swojej kariery jak Brodka. Z bardzo zdolnej, ale jednak obracającej się w mocno komercyjnym popie wokalistki, Brodka przeistoczyła się w świadomą i poszukującą artystkę, oddzielającą grubą kreską swoją przeszłość. I choć od momentu jej „nowego otwarcia” mijają właśnie trzy lata, nadal cieszymy się albumem „Granda”, EPką „LAX” i kibicujemy coraz prężniej rozwijającej się karierze zagranicznej. Nie ukrywamy, że cierpliwie czekamy też na nowy materiał Brodki, ale jednocześnie jesteśmy pewni, że w jej wypadku wszystko musi przyjść w odpowiednim czasie. Nie raz już to udowodniła.
WU-TANG CLAN
Foto: Wu-Tang Clan
Nowy Jork stworzył hip hop. Ale nowojorski hip hop tworzyły takie składy jak Wu-Tang Clan i takie albumy jak ich debiutancki „Enter the Wu-Tang (36 Chambers)”, będący fundamentalnym dziełem dla całego gatunku. Wydany dokładnie 20 lat temu, stał się idealnym pretekstem, by w 2013 roku Wu-Tang Clan w pełnym składzie powrócił na scenę! RZA, Ghostface Killah, GZA, U-God, Masta Killa, Reakwona, Method Man i Inspectah Deck, to pseudonimy, które każdego fana hip hopu doprowadzają do szybszego przepływu krwi w żyłach. W takiej konfiguracji powstawał także zupełnie nowy album Wu-Tang Clan, zatytułowany „A Better Tommorrow”. Premiera płyty zaplanowana jest na lipiec, do czasu CLMF zdążymy się więc osłuchać się z nowym materiałem, który podczas koncertu będzie wpleciony w klasyczne „Protect Ya Neck”, „Gravel Pit” czy „C.R.E.A.M.”. Wu-Tang Clan w czasie dwóch dekad działalności wydali 5 albumów oraz pokaźną liczbę płyt sygnowanych przez poszczególnych członków składu. Jednym z najbardziej znanych członków grupy był Ol’ Dirty Bastard, który zmarł w 2004 roku.
FLORENCE AND THE MACHINE
Foto: Florence and the Machine
Florence and the Machine to przede wszystkim Florence Welch, 26-letnia rudowłosa wokalistka, której potężny kontralt sprawia niekiedy wrażenie, jakby nie mieścił się w utworach przez nią samą skomponowanych. Skala jej możliwości wokalnych jest niespotykana nie tylko pośród młodych wokalistek związanych ze sceną alternatywnego popu, ale także wśród artystek, które debiutowały na przestrzeni ostatnich lat. Florence przewodziła zresztą całej fali młodych wokalistek obecnych na rynku od końca minionej dekady. La Roux, Little Boots, Marina & The Diamonds i Florence and the Machine to nazwy wymieniane pięć lat temu właściwie jednym tchem. Ale to właśnie Welch ze swoim zespołem osiągnęła największy sukces, proponując być może najbardziej eklektyczną i jednocześnie najbardziej tradycyjną mieszankę muzyczną. Eklektyczną, bo obok wręcz post-punkowego „Kiss With a Fist” singlem było folkowe w duchu „Dog Days Are Over”, a nawet post-dubstepowe „You’ve Got The Love” w remixie Jamie’go xx. Tradycyjną, bo Welch komponowała w klasyczny sposób, zachowując podstawową formę piosenek, przyjaznych radiu, ale jednocześnie uciekających od miałkości – patrz: eklektyzm.Wszystkie wymienione single znalazły się na wydanym latem 2009 roku albumie „Lungs”. Płyta zadebiutowała na drugim miejscu brytyjskiej listy przebojów i przez ponad 20 tygodni utrzymywała się w czołówce, by wreszcie na początku 2010 roku dotrzeć na sam szczyt. Stało się to chwilę przed zwycięstwem „Lungs” podczas ceremonii BRIT Awards 2010. Album został wybrany najlepszą brytyjską płytą 2009 roku. Podczas gali Florence wykonała wspólnie z Dizzeem Rascalem kompilację dwóch przebojów: „You’ve Got the Love” i „Dirtee Cash” zatytułowaną „You’ve Got the Dirtee Love”. Utwór dotarł do pierwszej trójki UK Top 40 i w tamtym momencie był największym singlowym przebojem wokalistki.
Drugi album „Ceremonials” ukazał się 28 października 2011 roku, przynosząc 12 nowych kompozycji. Połowa z nich w ciągu ostatniego półtora roku stała się singlami, potwierdzając niejako dominującą pozycję Florence w Wielkiej Brytanii. Nawet Adele nie była w stanie wybrać z „21” tylu singlowych piosenek. „Ceremonials” zadebiutowało na pierwszym miejscu list sprzedaży w kilkunastu krajach, tym razem również w Wielkiej Brytanii, gdzie w tydzień rozeszło się blisko 100 tysięcy egzemplarzy. Dzięki drugiej płycie, Florence and the Machine doczekali się także numeru jeden na liście singli. Trafiło tam nagranie „Spectrum” w remixie Calvina Harrisa. Teledysk do tego przeboju wyreżyserował David LaChapelle, jeden z najsłynniejszych współczesnych fotografów mody.
Płyta przyniosła zespołowi nominacje do nagród Grammy i BRIT oraz gigantyczny sukces koncertowy. „Ceremonials Tour” trwała nieprzerwanie przez ponad rok i prócz wielkich sal koncertowych dotarła także na festiwale, gdzie Florence po raz pierwszy pełniła rolę headlinera. Tak było m.in. na szkockim T In The Park i angielskich Reading/Leeds. Zwieńczeniem sukcesu płyty była nie tylko grudniowa część trasy po Wielkiej Brytanii, ale przede wszystkim zaproszenie na londyński koncert The Rolling Stones. Florence Welch stanęła na scenie obok Mick’a Jaggera i wykonała z nim „Gimme Shelter” na stałe przechodząc do historii rock’n’rolla.
WEJŚCIE NA TEREN FESTIWALU:
Wstęp na teren 9-10 sierpnia od 16:00
Brama dla pieszych znajduje się od strony ul. Bora-Komorowskiego (dotyczy również mediów, osób z pola namiotowego i VIPów). Parking oraz brama wejściowa dla zmotoryzowanych (poza osobami korzystającymi z pola namiotowego) znajduje się od strony ul. Stella-Sawickiego.
BILETY:
Karnet dwudniowy 245 PLN
Karnet dwudniowy z polem namiotowym 275 PLN
Bilety jednodniowe 155 PLN
Kup bilet w ALTERSKLEPIE lub w punktach sprzedaży sieci Ticketpro.
KASY BILETOWE:
Kasa wejście główne od ul. Bora Komorowskiego
piątek od 08:00 – 0:00
sobota od 14:00 – 0:00
Kasa parking od Stella-Sawickiego
piątek od 15:00 – 0:00
sobota od 15:00- 0:00
WYMIANA BILETÓW NA OPASKI:
Opaski festiwalowe są zakładane przy pierwszym wejściu na teren festiwalu i nie należy ich zdejmować w trakcie kolejnych dni festiwalowych. Zdjęcie opaski lub jej zerwanie powoduje, że traci ona swoją ważność.
Obok części punktów, w których można wymienić bilet na opaski znajdują się punkty informacyjne. Typy, lokalizacje i godziny otwarcia punktów:
Piątek 9.08.2013
Punkt przy dworcu PKP Kraków Główny (Pl. Jana Nowaka – Jeziorańskiego, przed wejściem na dworzec PKP i do Galerii Krakowskiej od strony ul. Stanisława Worcella, tylko punkt informacyjny): 08.00-23.00.
Punkt przy polu namiotowym (wejście od strony ul. Bora - Komorowskiego, tylko wymiana wszystkich typów biletów na opaski):24 h, od godz. 8.00.
Punkt od strony ul. Bora-Komorowskiego (wejście główne dla publiczności, punkt informacyjny + wymiana biletów na opaski): 14.00-01.00.
Sobota 10.08.2013
Punkt przy dworcu PKP Kraków Główny (Pl. Jana Nowaka – Jeziorańskiego, przed wejściem na dworzec PKP i do Galerii Krakowskiej od strony ul. Stanisława Worcella, tylko punkt informacyjny): 10.00-23.00
Punkt przy polu namiotowym (wejście od strony ul. Bora - Komorowskiego, tylko wymiana biletów na opaski): 24 h, punkt kończy działalność o godz. 00:00 z soboty na niedzielę.
Punkt od strony ul. Bora – Komorowskiego (wejście główne dla publiczności, punkt informacyjny + wymiana biletów na opaski): 14.00-01.00.
Punkt od strony ul. Stella – Sawickiego (wejście od strony parkingu dla publiczności, punkt informacyjny + wymiana biletów, oprócz tych z polem namiotowym, na opaski): 15.00-01.00.
NIE ZABIERAJ NA TEREN FESTIWALU MIĘDZY INNYMI:
aparatów cyfrowych z zoomem optycznym 6x lub więcej • profesjonalnych aparatów analogowych i cyfrowych• parasolek ze spiczastym zakończeniem • własnych napojów i jedzenia • niebezpiecznych przedmiotów (noży, ostrych narzędzi, gazu, broni, znaczników laserowych etc.) • alkoholu, narkotyków.
Pełna lista przedmiotów, których wnoszenie na teren festiwalu jest zabronione znajduje się w Regulaminie imprezy.
UWAGA! UWAGA! UWAGA! Aby uniknąć oczekiwania w korkach komunikacyjnych i kolejkach do wejścia, zaplanuj wczesny przyjazd na teren festiwalu.
Bankomaty
Dla Twojej wygody na terenie festiwalu dostępne są całodobowe bankomaty.
Miasteczko Festiwalowe
Znajdziecie tam: pełną gamę napojów ciepłych, zimnych, gazowanych i niegazowanych, pełną gamę zimnych i ciepłych posiłków .
Zapraszamy do Oficjalnego Festiwalowego Sklepu! To jedyne takie miejsce na mapie, gdzie znajdziesz wszystko związane z Coke Live Music Festival! Kolekcjonerskie koszulki festiwalowe z lineupem artystycznym, jak i płyty i T-shirty występujących artystów.
Dostępne w kategoriach
musicNajnowsze
-
Muzyczni infuelcerzy i gwiazdy mody Data:2020-08-04 16:45więcej
-
Zakupy po męsku, czyli jakie ubrania warto kupić Data:2020-07-28 10:29więcej
-
Bajeczna Turcja – dlaczego warto pojechać tam na wakacje? Data:2019-08-13 06:05więcej
-
Koncerty 2019. Na co się wybrać? Data:2019-05-22 15:29więcej
-
SB Maffija – historia początków wytwórni Data:2019-05-06 13:28więcej
-
Jak wybrać właściwe struny do gitary? Data:2018-10-01 12:04więcej
-
Rozbujać tłum - jak to robią beats DJ? Data:2017-10-25 12:19więcej
-
Jakie polskie dania mięsne warto polecić zagranicznym... Data:2017-01-25 11:53więcej
-
3 powody, dla których warto słuchać muzyki Data:2016-08-29 11:44więcej
-
Wywiad z Natalią Nykiel Data:2016-02-15 12:43więcej
Komentarze